Fulltextové vyhledávání

Úvod > Obec Pšov > Turistické cíle

Turistické cíle

Cyklostezka Toužim – Rabštejn nad Střelou

Vydáte se z Toužimi na Žlutice pokračujete po silnici až k vesnici Borek. Před Borkem odbočíte na Kobyle a Pšov. Ve Pšově odbočíte z hlavní silnice na Kobyle projedete vesnicí až ke kolejím. Za kolejemi odbočíte vpravo a jedete po lesní cestě. Znovu přejedete koleje a stoupáte do mírného kopce k hoře Vladař. Na prvním rozcestníku polních cest odbočíte vlevo a pokračujete lesem až k louce, za kterou je několik domů vesnice Mlýnce – sídlo žokeje Váni. Projedete Mlýncemi a po asfaltové cestě pokračujete mírně vlevo až na větší křižovatku, zde rovně do lesa. Hned odbočíme mírně vpravo až k odpočívadlu. Tady máte možnost sjet pěšinou do Chýše a zpět se vrátit a pokračovat stále lesem dolů. Po příjezdu na asfaltovou silnici se vydáte vpravo do kopce. Jedete stále přes vesnice až do Jablonné, minete jez vpravo a sledujete značení. Před hustým křovím odbočíte podle značení vpravo na pěšinu a přes most pro pěší se dostanete na louku. Tady stále rovně, cestou lesem až na vrchol do Rabštejna. Zde prudce doprava na Stvolno, ze Stvolna do Močidlec, před touto vesnicí ostře vlevo na Vísku. Za Vískou první odbočka vlevo na polní cestu a pokračujete na odbočku doprava na Chlum, zde projedete Chlum, na křižovatce doprava, pak ostře doleva na Domašín. Projedeme Domašínem a stále rovně až k odpočívadlům, pak stále rovně přes dvě asfaltové cesty až na lesní cestu. Zde první odbočka vpravo kolem rybníka, pak lesem na křižovatku u rybníčka, zde vlevo do Buče a tady vpravo na Hrádek, Komárov, Smilov a Toužim.

CHÝŠE

CHÝŠEMezi jinými významnými historickými objekty v Chýších - barokní kostel Zvěstování Panny Marie či klášter karmelitánů z roku 1693 - vyniká zámek Lažanských přestavěný v letech 1856-58 ve slohu anglické romantické novogotiky. Chýše jsou neodmyslitelně spjaty s Karlem Čapkem, jenž zde pobýval a je mu věnována výstava v nově zrekonstruovaném zámku. Barokní sochy Matyáše Brauna zdobí udržovaný zámecký park.

There are a number of important historical properties and sights in Chýše (including the baroque church of Zvěstování Panny Marie and the monastery of Whitefriars from 1693), the most important being the Lažanský castle which was rebuilt from 1856-1858 in an English romantic new gothic style. Baroque statues of Matyáš Braune decorate the well-maintained castle park. Chýše is inherently connected with Karel Čapek, who stayed here and an exhibition in the newly recontructed castle is dedicated to him.

VLADAŘ

Stolová čedičová hora VladařStolová čedičová hora Vladař (693 m) je na první pohled výraznou krajinnou dominantou. Na vrcholu hory můžeme celkem snadno rozpoznat pozůstatky pravěkého hradiště s obvodovými kamennými valy opevnění. Halštatské hradiště o rozloze 135 ha patří k největším a nejzajímavějším v západních čechách.

A basalt tableau, Vladař (693 m) is at first sight the most dominant object in the countryside. At the top of the mountain the remains of a prehistoric settlement with a circular stone rampart can be seen clearly. Halštat settlement, at 135 hectares, is one of the biggest and most interesting settlements in West Bohemia.

Olověný vrch

Sokolov
Typ

Též Bleiberg. Vrch nad obcí Bublava s výletní Restaurací s rozhlednou z roku 1933.Přístup na věž vede přes chatu. Z proskleného ochozu dřevem obložené osmnáctimetrové rozhledny je kvůli okolním…

Dvérce

Typ

Ves Dvérce se i se svou nadřazenou obcí Nepomyšl (pod níž patří i Dětaň, Chmelištná a Nová Ves u Podbořan) nachází v Ústeckém kraji, a to v západní části někdejšího historického Žatecka. Leží asi 7…

Vrbice

Karlovy Vary
Typ

Historicky nejstarší dochovaná zmínka o obci Vrbice pochází z roku 1384. Ves je v ní označována jako "in Wrbyczi". O původu tohoto názvu existují dvě teorie - podle první jméno obce vzniklo z…

Očihov

Typ

Obec Očihov se nachází asi 16 km jižně od Žatce a cca 2 km jihozápadně od Blšan. Název obce vznikl z vlastního jména Otich (což byla lichotná zkratka jména Otislav). V písemných pramenech se poprvé…

Schillerova rozhledna

Typ

Rozhledna byla postavena v letech 1905 - 1906, na místě kde dříve stával hrad Kozihrady, v nadmořské výšce 383 m nad mořem. V roce 1905 se slavilo sté výročí velkého německého básníka Friedricha…

Kryry

Typ

Historie obce Kryry se začala psát již v 5. století našeho letopočtu, což potvrzují četné nálezy. V Kryrech však bylo prokázáno i pravěké osídlení lovců mamutů. Písemné záznamy jsou uloženy v muzeu…

Blšany

Typ

Obec Blšany se nalézá na Podbořansku, cca 14 kilometrů jižně od Žatce, v západním cípu okresu Louny, na silnici č. 27 v nadmořské výšce 277 metrů nad mořem.První písemná zpráva o Blšanech je z roku…

Lužec

Typ

Vesnička Lužec, ve které se nachází rozpadající se zámek stejného jména se nachází 10 km jižně od Podbořan. Nejstarší zprávy o vsi a zároveň tvrzi Lužec jsou z roku 1447, kde je držel Ojíř z Lubence…

Blšany u Loun

Typ

Blšany se nacházejí 3 km východně od Loun. Ves Blšany se připomíná jako majetek kláštera sv. Jiří v Praze již v r. 1228. Panství však často měnilo majitele, až jej r. 1588 získal Jan Hruška z Března…

Lipno

Typ

Obec Lipno se zámkem se nachází 10 km východně od Žatce. První zmínka o obci Lipno se objevuje v r. 1266. Zdejší tvrz se prvně dokládá r. 1393, za Jaroslava z Opočna. Během třicetileté války byla…