Fulltextové vyhledávání

Úvod > Obec Pšov > Turistické cíle

Turistické cíle

Cyklostezka Toužim – Rabštejn nad Střelou

Vydáte se z Toužimi na Žlutice pokračujete po silnici až k vesnici Borek. Před Borkem odbočíte na Kobyle a Pšov. Ve Pšově odbočíte z hlavní silnice na Kobyle projedete vesnicí až ke kolejím. Za kolejemi odbočíte vpravo a jedete po lesní cestě. Znovu přejedete koleje a stoupáte do mírného kopce k hoře Vladař. Na prvním rozcestníku polních cest odbočíte vlevo a pokračujete lesem až k louce, za kterou je několik domů vesnice Mlýnce – sídlo žokeje Váni. Projedete Mlýncemi a po asfaltové cestě pokračujete mírně vlevo až na větší křižovatku, zde rovně do lesa. Hned odbočíme mírně vpravo až k odpočívadlu. Tady máte možnost sjet pěšinou do Chýše a zpět se vrátit a pokračovat stále lesem dolů. Po příjezdu na asfaltovou silnici se vydáte vpravo do kopce. Jedete stále přes vesnice až do Jablonné, minete jez vpravo a sledujete značení. Před hustým křovím odbočíte podle značení vpravo na pěšinu a přes most pro pěší se dostanete na louku. Tady stále rovně, cestou lesem až na vrchol do Rabštejna. Zde prudce doprava na Stvolno, ze Stvolna do Močidlec, před touto vesnicí ostře vlevo na Vísku. Za Vískou první odbočka vlevo na polní cestu a pokračujete na odbočku doprava na Chlum, zde projedete Chlum, na křižovatce doprava, pak ostře doleva na Domašín. Projedeme Domašínem a stále rovně až k odpočívadlům, pak stále rovně přes dvě asfaltové cesty až na lesní cestu. Zde první odbočka vpravo kolem rybníka, pak lesem na křižovatku u rybníčka, zde vlevo do Buče a tady vpravo na Hrádek, Komárov, Smilov a Toužim.

CHÝŠE

CHÝŠEMezi jinými významnými historickými objekty v Chýších - barokní kostel Zvěstování Panny Marie či klášter karmelitánů z roku 1693 - vyniká zámek Lažanských přestavěný v letech 1856-58 ve slohu anglické romantické novogotiky. Chýše jsou neodmyslitelně spjaty s Karlem Čapkem, jenž zde pobýval a je mu věnována výstava v nově zrekonstruovaném zámku. Barokní sochy Matyáše Brauna zdobí udržovaný zámecký park.

There are a number of important historical properties and sights in Chýše (including the baroque church of Zvěstování Panny Marie and the monastery of Whitefriars from 1693), the most important being the Lažanský castle which was rebuilt from 1856-1858 in an English romantic new gothic style. Baroque statues of Matyáš Braune decorate the well-maintained castle park. Chýše is inherently connected with Karel Čapek, who stayed here and an exhibition in the newly recontructed castle is dedicated to him.

VLADAŘ

Stolová čedičová hora VladařStolová čedičová hora Vladař (693 m) je na první pohled výraznou krajinnou dominantou. Na vrcholu hory můžeme celkem snadno rozpoznat pozůstatky pravěkého hradiště s obvodovými kamennými valy opevnění. Halštatské hradiště o rozloze 135 ha patří k největším a nejzajímavějším v západních čechách.

A basalt tableau, Vladař (693 m) is at first sight the most dominant object in the countryside. At the top of the mountain the remains of a prehistoric settlement with a circular stone rampart can be seen clearly. Halštat settlement, at 135 hectares, is one of the biggest and most interesting settlements in West Bohemia.

Rubín

Typ

Kopec Rubín se nachází 4 km severovýchodně od Podbořan. Na strmých svazích kopce jsou pozůstatky starých lomů. Na vrcholu bývalo pravěké hradiště. Rubín byl osídlen od neolitu do raného středověku.…

Židovský hřbitov Letov

Typ

Židovský hřbitov v Letově se nachází necelý kilometr jihovýchodně od obce. Letov spadá pod město Podbořany. Hřbitov byl založen v první polovině 18. století. Dochovalo se asi 100 náhrobních kamenů.…

Památník bitvy u Žatce.

Louny

U silnice mezi Blšany a Pšovem stojí památník připomínající bitvu z března roku 1318, při které se střetlo vojsko českého krále Jana Lucemburského s vojskem Viléma Zajíce z Valdeka. Během krátké…

Pomník obětem pochodu smrti Pšov

Typ

Na konci II. světové války procházelo Podbořanskem několik pochodů smrti. Jedním z nich byl i transport vězňů z Johanngeorgenstadtu do Terezína. Transport zůstal dva dny stát na nádraží v Kašticích.…

Židovský hřbitov v Podbořanech.

Typ

U silnice z Podbořan na Očihov je torzo židovského hřbitova založeného v roce 1889. Po roce 1938 byl hřbitov těžce poničen nacisty. Další devastace pokračovala až do devadesátých let minulého století…

Schillerův památník v Podbořanech

Louny

Na východním okraji Podbořan stojí v malém parčíku vysoký kamenný památník věnovaný německému básníku Friedrichu Schillerovi. Tyto památníky se většinou stavěly na počátku 20. století ke 100. výročí…

Vlakové nádraží v Karlových Varech - Horní nádraží

Karlovy Vary

Hlavní vlakové nádraží v Karlových Varech má novou nádražní budovu, ta původní stará sloužila do roku 2015 a byla v dost hrozném stavu. Má dvě nástupiště, která jsou propojena podchodem. Nad tratí…

Památník obětem fašismu na Kruhovém náměstí v Žatci

Typ

Pomník vznikl u příležitosti 25. výročí osvobození od fašismu v době tzv. normalizace, tedy utužení komunistického režimu po roce 1968. Pomník nechal vybudovat Svaz protifašistických bojovníků. Na…

Historický rozcestník u Peruce

Louny

Kousek nad peruckým koupalištěm u křižovaty silnic Peruc- Slavětín- Stradonice stojí vysoký kamenný historický rozcestník. Šipky na rozcestníku ukazují směr na Stradonice a Slavětín.

Hromadný hrob obětí napoleonských válek u Jimlína

Typ

U silnice z Jimlína do Citolib stojí na podstavci velký železný kříž. Nápis na podstavci připomíná, že v těchto místech bylo pohřbeno 138 vojáků z napoleonské bitvy u Chlumce 1813.Vojáci, kteří padli…