Fulltextové vyhledávání

Úvod > Obec Pšov > Turistické cíle

Turistické cíle

Cyklostezka Toužim – Rabštejn nad Střelou

Vydáte se z Toužimi na Žlutice pokračujete po silnici až k vesnici Borek. Před Borkem odbočíte na Kobyle a Pšov. Ve Pšově odbočíte z hlavní silnice na Kobyle projedete vesnicí až ke kolejím. Za kolejemi odbočíte vpravo a jedete po lesní cestě. Znovu přejedete koleje a stoupáte do mírného kopce k hoře Vladař. Na prvním rozcestníku polních cest odbočíte vlevo a pokračujete lesem až k louce, za kterou je několik domů vesnice Mlýnce – sídlo žokeje Váni. Projedete Mlýncemi a po asfaltové cestě pokračujete mírně vlevo až na větší křižovatku, zde rovně do lesa. Hned odbočíme mírně vpravo až k odpočívadlu. Tady máte možnost sjet pěšinou do Chýše a zpět se vrátit a pokračovat stále lesem dolů. Po příjezdu na asfaltovou silnici se vydáte vpravo do kopce. Jedete stále přes vesnice až do Jablonné, minete jez vpravo a sledujete značení. Před hustým křovím odbočíte podle značení vpravo na pěšinu a přes most pro pěší se dostanete na louku. Tady stále rovně, cestou lesem až na vrchol do Rabštejna. Zde prudce doprava na Stvolno, ze Stvolna do Močidlec, před touto vesnicí ostře vlevo na Vísku. Za Vískou první odbočka vlevo na polní cestu a pokračujete na odbočku doprava na Chlum, zde projedete Chlum, na křižovatce doprava, pak ostře doleva na Domašín. Projedeme Domašínem a stále rovně až k odpočívadlům, pak stále rovně přes dvě asfaltové cesty až na lesní cestu. Zde první odbočka vpravo kolem rybníka, pak lesem na křižovatku u rybníčka, zde vlevo do Buče a tady vpravo na Hrádek, Komárov, Smilov a Toužim.

CHÝŠE

CHÝŠEMezi jinými významnými historickými objekty v Chýších - barokní kostel Zvěstování Panny Marie či klášter karmelitánů z roku 1693 - vyniká zámek Lažanských přestavěný v letech 1856-58 ve slohu anglické romantické novogotiky. Chýše jsou neodmyslitelně spjaty s Karlem Čapkem, jenž zde pobýval a je mu věnována výstava v nově zrekonstruovaném zámku. Barokní sochy Matyáše Brauna zdobí udržovaný zámecký park.

There are a number of important historical properties and sights in Chýše (including the baroque church of Zvěstování Panny Marie and the monastery of Whitefriars from 1693), the most important being the Lažanský castle which was rebuilt from 1856-1858 in an English romantic new gothic style. Baroque statues of Matyáš Braune decorate the well-maintained castle park. Chýše is inherently connected with Karel Čapek, who stayed here and an exhibition in the newly recontructed castle is dedicated to him.

VLADAŘ

Stolová čedičová hora VladařStolová čedičová hora Vladař (693 m) je na první pohled výraznou krajinnou dominantou. Na vrcholu hory můžeme celkem snadno rozpoznat pozůstatky pravěkého hradiště s obvodovými kamennými valy opevnění. Halštatské hradiště o rozloze 135 ha patří k největším a nejzajímavějším v západních čechách.

A basalt tableau, Vladař (693 m) is at first sight the most dominant object in the countryside. At the top of the mountain the remains of a prehistoric settlement with a circular stone rampart can be seen clearly. Halštat settlement, at 135 hectares, is one of the biggest and most interesting settlements in West Bohemia.

Valeč

Karlovy Vary

Barokní Valeč, muzeum, kostel na náměstí, barokní sochy, náves, zámek, barokní sochy v Zámecké zahradě, kostel u zámku.

Turistická známka č. 1802 - Zámek Stekník

Typ

Zámek patří k nejvýznamnějším rokokovým stavbám v Čechách. Od roku 1997 prochází celkovou rekonstrukcí. Veřejnosti budou v letošním roce 2015 poprvé zpřístupněny nově zrestaurované prostory: zámecké…

Domoušice - zvonice

Typ

Popis:Zděná hranolová patrová zvonice s dodatečně zalomenými okny stojící při hřbitovním kostele sv. Martina, který stojí osamoceně na návrší mezi Domoušicemi a Filipovem. Zvonice má velmi strmou…

Velichov - obec

Typ

mu Klášteru. První zmínka o Velichově sahá až do r. 1142. Od této doby až do r. 1336 patřila ves Doksanskému Klášteru. Tehdy ji klášter postoupil výměnou králi Janu Lucemburskému a Velichov se stal…

Žatec - Chrám chmele a piva

Typ

Chrám chmele sa nachádza v blízkosti veže Chmelový maják, s ktorým je spojený lávkou.Je umiestnený v budove starého skladu chmelu. Prehliadka sa začína labyrintom a kto zdolá tento labyrint medzi…

Turistická známka č. 1793 - Skalní útvar Viklan v lesích za Žihlí

Plzeň-sever
Typ

Skalní městečko Viklany je skupina balvanů biolitické žuly, která byla vyhlášena roku 1933 chráněným územím. Balvany Dědek a Bába vznikly bochníkovitým zvětráváním a rozpadem hrubozrnné žuly. Jsou…

Turistická známka č. 1781 - Hrad Pravda

Typ

Zříceninu gotického hradu Pravda najdeme na zalesněném ostrohu mezi obcemi Domoušice a Pnětluky na Lounsku v Ústeckém kraji. Z hradu se zachovala téměř celá obvodová hradba, zdivo paláce a vstupní…

Blatno - kostel svatého Michala

Typ

Kostel svatého Michala je barokní kostel z druhé poloviny 18. století, který nalezneme přímo na návsi Blatna. Jednolodní stavba, loď plochostropá, presbytář sklenut Křížovou klenbou. Kostel je běžně…

Blatenský svah

Typ

Přírodní rezervace Blatenský svah leží asi 1,2 km západně od obce Blatno. Území o výměře 13 ha je chráněno od roku 1934. Jedná se o zbytky starého suťového porostu na žulovém podkladu, smíšený les s…

Hrad a zámek Bečov nad Teplou

Typ

Jižně od Karlových Var se na skalnatém ostrohu v hlubokém údolí středního toku řeky Teplé zvedá mohutná silueta hradu Bečova. Již ve 13. století zde u křižovatky obchodních cest vedoucích od Žatce k…